.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای روح الله سوادکوه (شهید مدافع حرم )
حشمت الله سميعي
برای روح الله سوادکوه  (شهید مدافع حرم )

پرده اول :

از همان عكس اول متوجه شدم زاويه نگاهش با ديگران تفاوت دارد.اين را مي شد از تصاويري كه از روستاهاي بخش زيراب گرفت فهميد.افق نگاهش دور دستها را نشانه مي گرفت .

دنبالش گشتم و از دوستان سراغش را گرفتم .گفتن سيدي جوان از اهالي روستاي پاشاكلاي بخش زيراب كه گاهي با گلايدر در آسمان زيراب پرواز مي كند، اين لحظات را ثبت مي كند.اولين بار كه ديدمش ،سادگي خاصي را در چهره اش مشاده كردم . جواني حدودا سي و دو سه ساله با ته ريشي بر صورت و موهايي كه به سادگي هر چه تمام تر به سمت راست صورتش شانه كرده بود . به هم معرفي شديم و من از عكسهاش و كادر بندي مناسبش در شرايط پرواز با گلايدر تعريف كردم و او در كمال افتادگي چند جمله پاسخم را گفت .

پرده دوم:

هر روز خبرهاي متفاوتي از گروه هاي تكفيري و سلفي ، خصوصا داعش ، اين دست پرورده صهيونيسم و آل سعود ، به گوش مي رسد . يك روز از عراق ، يك روز از سوريه . آنها در بيانيه هاي پي در پي خبر از نقشه شومشان جهت تعرض به بارگاه ائمه هدي مي دهد و دل شيعيان را به درد مي آورند .

پرده سوم: محرم 94 در حال عزاداري در روستاي شيردره شهرستان سوادكوه هستيم . صداي لبيك يا حسين و يا ابالفضل محوطه مسجد را پر كرده است . ناگهان خبري دهان به دهان مي چرخد . يكي از پاسداران سوادكوه در دفاع از حرم عمه اش حضرت زينب (س) و در ماه عزاي سيد و سالار شهدا به جدش پيوست و عند ربهم يرزقون شد .

پرده آخر:

هنوز باورم نميشد ، داشتم به عكسش نگاه مي كردم كه لبخند مي زد . در حالي كه كاپ قهرماني مسابقات اسكي در دستانش بود . توي عكسي ديگر كنار هواپيماي كوچكي آماده پرواز بود . اين همان سيد جوان با ته ريشي بر صورت است كه با اين سن جوانش اين همه مهارت كسب كرده است .

از آن روز كه برا ي اولين بارديدمش و بعد چند باري كه پروازش را مشاهده مي كردم و تا الان ، كه دارم برايتان مي نويسم باورم نميشود كه آن جوان ساده و صميمي پاشاكلايي يك پاسدار و مهمتر از آن سرهنگ پاسدار بوده است .

اين جوان نه تنها از نظر جسمي يك قهرمان بوده است بلكه آنقدر روحش را پرورش داده بوده كه دارم برايش دنبال واژه مناسب مي گردم كه بتواند ذره اي از افتادگي و متاننت او را جبران كند.

او كه تحصيلاتش را هم تا سطح تكميلي ادامه داده بود و به درجات عالي رسيده بود. حالا دوسال از آن روزها مي گذرد و او سي و پنچ سالگي را پشت سر گذاشته ، خدمات شايان ذكرش را از زبان همرزمان و هم سنگرانش مي توان شنيد ، روح بلند ش را مي توان از جوانان روستانش پرس و جو كرد كه تا بعد از شهادتش خيلي ها نمي دانستن كه چه گوهري را دارن هر روز مشاهده مي كنند و حالا با حسرت از آن روزها ياد مي كنند .

حالا خيالمان راحت است كه حرم عمه اش حضرت زينب (س) با وجود دلاوران چون او هميشه حرم امن الهي است .

محرم كم كم از نيمه گذشته است دسته هاي عزاداري خود را براي اربعين سيد الشهدا آماده مي كنند .

امسال ما در سوادكوه دو اربعين داريم اربيعين سيد الشهدا و اربعين روح الله سوادكوه .

روح الله ايي كه نمي شناختيمش!


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عمران اکبرنزاد 11 آبان 1394
متن زیبا و تاثیرگذار و متین.همچنان در تحلیل حضور گسترده مردم که ابتدا و انتهایی نداشت و یا در مراسم دیروز مسجد جامع زیراب با وجود چند بار فاتحه خواندن و رفتن باز داخل مسجد جایی برای نشستن نبود، همچنان در پی واژه می گردم.دست شما درد نکند آقای سمیعی که بخشی از دل گویه های ما را در متن آوردی و آرامشمان دادی
امیر حسینی 11 آبان 1394
سلام.متن زیبایی است.خدا درجاتش را متعالی تر کند
نا شناس 11 آبان 1394
خدا رحمتش کند و به خانواده اش صبر جزیل عطا نماید.
رضايي از سوادكوه 11 آبان 1394
جناب آقاي سميعي
ممنون بابت اين متن كوتاه اما تاثير گذار تون
واقعا اين شهيد داراي اين همه توانمندي از سرمايه هاي نظام بود كه عاقبت به خير شد
انشالله با جوان كربلا محشور شود
از شما هم بابت احساس مسئوليتتون تشكر مي كنم
خداوند شهيد شما را هم رحت كند
مهدی 11 آبان 1394
او که از اقوام نزدیک ما بود برای ما هم ناشناس بود ولی تنها چیزی ما در او میدیدیم عشق به پرواز بود عاشق اسمان بود و اسمانی شد در مسایل سیاسی و دینی متعادل و بی ادعا بود و به قول یکی از همکاران شهید که تمام دوستانمان که شهید شدند در مسایل بسیار سهل گیر بودند و به راستی کجایند مردان بی ادعا
دانیال احمدی 15 آبان 1394
باسلام
متنی زیبا و تاثیر گذاری بود
خداوند مارا بااین عزیزان ،مدافعان حرم و شهیدان این مرز و بوم محشور بگرداند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.